fredag 1. september 2017

Øvelse gjør mester!

I dag ville jeg prøve å sy en type toalettmappe jeg aldri har sydd før... 
En slik firkantet en som jeg har sett mange flinke sydamer har sydd før meg.... 



Jeg brukte lang tid på å velge ut stoff og fór, og endte opp med et lyselilla blomstrete retrostoff på utsiden. Også tenkte jeg at det var en glimrende idé å bruke baksiden av et "tisselaken" på innsiden. Tanken var at man da lett kunne rengjøre innsiden av toalettmappen med klut, ettersom baksiden på lakenet var helt glatt og vanntett....


Jeg begynte å sy og kom ganske så langt på vei før jeg forstod at å bruke slik "tisselaken" ikke var så lurt likevel.... For når jeg skulle sy det sammen, greide ikke symaskinen å flytte stoffet, siden det "klistret" seg fast og ikke flyttet på seg etterhvert som maskinen sydde....


Nå måtte jeg tenke så det knaket, og etter mye om og men måtte jeg gi opp håpet om å få laget meg en firkantet toalettmappe. Jeg endte opp med å sy den om til en slik mappe som jeg har sydd mange av før... Det ville symaskinen gå med på, og resultatet ble jo bra det, selvom det ikke var en slik toalettmappe jeg hadde sett for meg å lage....


Så nå har jeg fått meg ny sminkepung! Med glatt fint "tisselaken" inni, som jeg lett kan rengjøremed en fuktig klut... Oversiktlig ble den også med den store åpningen sin....


Men jeg gav ikke opp håpet om å greie å sy en firkantet toalettmappe altså. Når Klara hadde lagt seg for å sove lur nr. 2, satte jeg i gang med neste forsøk. Denne gangen valgte jeg vanlig stoff inni, og et lag med hvit fleece som fór, for å få litt tykkelse. Og nå gangen gikk syingen som en drøm, og jeg greide å sy toalettmappen sammen akkurat som det sto beskrevet HER....


Jippi!! Øvelse gjør mester!
Montro om noen ønsker seg toalettmapper til jul.....


Ønsker deg som titter innom en NydeligFlott fredag!!

Vi blogges....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...