onsdag 2. august 2017

August...

Plutselig var juli over, og det sto august på kalenderen... Jeg fikk umiddelbart følelse av høst, ettersom det har regnet og blåst så mye de to siste dagene. Blomstene i blomsterkassene på altanen har virkelig fått gjennomgå, og nå ser de visne og triste ut... Huff av meg. De som blomstret så fint for bare noen dager siden....


Det ble lite blogging på meg i juli ( også ), jeg føler nesten ikke at jeg har tid til å sette meg ned og skrive lenger.... Nå sover Klara, mannen jobber i kjelleren, og sofus ser litt på tv, så nå tenkte jeg det var på tide med et lite livstegn herifra igjen.


Klara er endelig frisk igjen, og vannkoppene forsvinner mer og mer for hver dag. Før hun ble syk slet hun veldig med matlysten, og gikk ned i vekt... Og det hjalp jo ikke veldig på matlysten, med vannkopper fra topp til tå, og til og med inni munnen, stakkars! Men nå har alt snudd!! Matlysten kom plutselig tilbake for en liten uke siden, og nå vil hun ikke bare ha melk. Hun koser deg med grøt, fruktmos, yoghurt og middager. Så nå har vekten snudd igjen, og hun har begynt å legge på seg igjen! Nå veier hun 5955 gram.... Så nå satser jeg på at hun runder 6-tallet i løpet av få dager! Krysser fingrene! For dette er noe jeg har håpet på i ca en måned nå.... Med matlysten kom også glede og humør, så vi har en bablende liten solstråle hjemme hos oss om dagen!


Hun har lært seg å si mamma, og roper på meg rett som det er. Pappa kan hun si, også sier hun "Fff.." når hun roper på Sofus, og "ps" når hun ser Batman.... Hun har lært seg å sitte, og vil helst sitte hele tiden. Men ettersom hun ikke kan sette seg opp selv enda, får hun ikke sitte så lenge om gangen.... Da ligger hun på matten sin og tar situps, i et ivrig forsøk på å komme seg opp.... * hihi *


Sofus er tilbake i barnehagen, og storkoser seg der sammen med kompisene sine, som også er tilbake etter ferien. Når Klara sover på dagtid tilbringer jeg mesteparten av tiden nede på syrommet mitt! Det er så gøy å sy klær, og jeg føler virkelig at jeg begynner å få det til nå!!


I dag har jeg sydd med pommes frittes stoffet.
To smekker, et pannebånd og to gensere....

* hihi *

Nei, nå må jeg slutte å skrive. Sofus skal legge seg, 
så da må jeg rette min oppmerksomhet mot han...

Vi blogges....


1 kommentar:

  1. Så koselig å lese om Klara igjen! Fantastisk utvikling!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...