fredag 5. mai 2017

NydeligFlotte klær....

Jeg vet ikke om jeg har tatt meg vann over hodet, eller bare gitt meg selv et skikkelig spark i baken.... For nå har jeg gått til innkjøp av en haug med jerseystoffer, og har store ambisjoner om å sy klær til barna....


Sparekontoen er tom, men stoffhylla er full! 
* hjelpes * 


Jeg har til og med kjøpt meg en sybok, slik at jeg kanskje kan lære meg å sy sånn helt på ordetilig. For skal jeg være helt ærlig så kan jeg absolutt ingen ting om søm. Selv om jeg fikk symaskinsertifikat på skolen, vet jeg nesten ikke hva noe heter, annet enn symaskin, rett søm, sikk sakk søm, spole og fot... Så alle andre uttrykk er totalt ukjent!! Nesten litt flaut å innrømme etter så mange timer ved symaskinen....  Men jeg har hatt veldig stor glede av symaskinen for det. Og jeg har fått til å sy ganske mange forskjellige ting, uten så mye som et mønster. Alt har liksom bare kommet til meg, og så har jeg sydd....


Men nå skal det bli andre boller! Hvis jeg har tålmodighet til det da... For jeg vil jo helst at det skal gå så fort som mulig å sy ferdig et plagg eller hva jeg måtte finne på å sy.... Men nå skal jeg prøve å sette meg ned, å lese og lære!


Men jeg må si jeg ble litt svimmel da jeg åpnet konvolutten inni boka og tok ut er mønsterark.... Hvordan i alle dager skal man finne frem på dette arket her da ? Det er nesten enklere å lese et vanlig kart....for her var det veldig mange streker.... Vel, jeg blir vel kjent med metoden etterhvert. Jeg har jo tross alt aldri sydd etter mønster, så her har jeg noe å lære!! Men jeg har god tid enda, for jeg skal ikke begynne å sy klær før om et par uker. Jeg venter nemlig på NydeligFlotte merkelapper som jeg også har bestilt... For når jeg først skal sy klær så skal jeg gjøre det ordentlig, med ekte merkelapp og greier....

* knis * 


Metervis med ribb, ensfarget jersey, sytråd og trykknapper er også på vei i posten....
Så jeg har vel ikke noe annet valg enn å sette meg ned ved symaskina og lære meg hvordan sy barneklær.... Gleder meg!!!

Vi blogges...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen noen ord!
Det varmer i et ivrig Blogger-hjerte!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...